recent
أخبار ساخنة

أفضل برنامج تعريفات للكمبيوتر Driver Booster vs Driver Easy

الصفحة الرئيسية

أفضل برنامج تعريفات الكمبيوتر Driver

في المقالة دى هتتعرف على أفضل و احسن برامج تحديث تعريفات للكمبيوتر وهنتكلم مع بعض عن افضل برامج مشهورين جداً واغلبنا بنستخدمهم وهنشرح بالتفصيل كل برنامج من البرامج دى بيعمل ايه بالظبط وكمان اية المشاكل بتاعتة وهنتكلم عن طريق تثبيت التحديثات من خلال افضل برامج تحميل التعريف للكمبيوتر.

احسن برامج لتحديث تعريفات الجهاز | أفضل برنامج تعريفات الكمبيوتر Driver Booster , Driver Easy

شرح تحميل أفضل برنامجين لتنزيل تعريفات الكمبيوتر

أفضل برنامج لتحديثات تعريفات الجهاز Driver Booster

التعريفات الخاصة بالكمبيوتر هي شئ مهم جداً ويجب الإهتمام بيه لأقصى درجة ودا علشان تاخد افضل اداء من الجهاز بتاعك بالمكونات بتاعتة لازم يكون عندك برنامج لتحديث او لتحميل جميع تعريفات المكونات اللى راكبة عندك على اللوحة الام. وعلشان كدا عندك اكتر من طريقة لتنزيل احدث الـ Driversالخاصة بيك.

طرق تحميل تعريفات اللاب توب

فى اكتر من طريقة لتنزيل تعريفات القطع واول طريقة بدون برامج على سبيل المثال ممكن تحمل تعريفات الكمبيوتر عن طريق الموقع الرسمي الخاص بالجهاز بتاعك ودى اضمن وافضل طريقة لتحديث المكونات. ولكن لو الجهاز الخاص بيك انت بنفسك محدث القطع وضايف على سبيل المثال كارت شاشة اضافى او كارت صوت او حتى كارت لإستقبال الإنترنت وقتها لازم تبحث عن كل تعريف لكل قطعة لوحدها. وهنذكر فى الفقرة التالية برنامج من افضل البرامج لتعريفات وتحديث القطع الخاصة بك.

اشهر و أفضل برامج تعريفات الكمبيوتر

افضل برنامجين لتحديث تعريفات الكمبيوتر وتعريف الكمبيوتر بشكل عام. اول برنامج وهو درايفر بوستر Driver Booster والبرنامج دا مشهور جداً واغلبنا نعرفة وبنستخدمة وتقريباً الأسهل فى تعريف مكونات الجهاز. وتانى أفضل برنامج لتحميل تعريفات الكمبيوتر وتحديث تعريفات الكمبيوتر هو برنامج درايفر ايزى Driver Easy لتحديث المكونات الخاصة بك والبرنامج من اسمه هو سهل جداً فى الإستخدام وكمان بيوفرلك مميزات رائعة هنتعرف عليها فى الفيديو الموجود اسفل المقالة.

تحميل برنامج درايفر بوستر Driver Booster

يمكنك تنزيل برنامج درايفر بوستر من الروابط الموجودة اسفل المقاله وكما ذكرنا هو برنامج driver تعريفات للكمبيوتر الخاص بيك. تقدر تنزله وبعد التثبيت هتبدء انك تفتحة وتضغط على فحص او Scan Driver الموجودة داخل الدائرة الموجودة فى واجهة البرنامج وتنتظر دقائق وسيتعرف البرنامج على المكونات الداخلية للكمبيوتر الخاص بيك وبعد ذلك سيبحث على الإنترنت لإيجاد التعريفات المناسبة للقطع المتركبه عندك. وبعد الإنتظار قم بتحديد التعريفات المراد تثبيتها او تحديثها للقطع الخاصة بك واضغط على تحديث او Update اياً كانت لغة البرنامج المستخدمة لديك.

تحميل برنامج درايفر ايزي Driver Easy

بعد تنزيل برنامج درايفر ايزي من الروابط الموجودة اسفلة المقالة وبعد تثبيته على الكمبيوتر الخاص بك. ستضغط على ايقونة فحص او Scan الموجودة فى واجهة البرنامج وتنتظر بضع لحظات ليتعرف البرنامج على المكونات الخاصة بالكمبيوتر ويجلب التعريفات المناسبة لها من قاعدة البيانات الخاصة به. وبعد ذلك قم بتحديد التعريفات المناسبة لك واضغط على Update او تحديث بجانب كل تعريف او اضغط على Update All لتقوم بتعريف جميع التعريفات او تحديثها مرة واحدة.

تحميل أفضل برنامجين لتعريفات الكمبيوتر

تحميل درايفر بوستر Driver Booster

تحميل درايفر بوستر [ميديا فاير] تحميل درايفر بوستر [ميجا]

تحميل درايفر ايزي Driver Easy

تحميل درايفر ايزي [ميديا فاير] تحميل درايفر ايزي [ميجا]

طريقة التحميل من الموقع الخاص بنا اذا كنت لاتعلم كيفية التحميل

google-playkhamsatmostaqltradent