recent
أخبار ساخنة

تحميل محاكي اندرويد لينوفو و تجربة تطبيقات الاندرويد Lenovo one

الصفحة الرئيسية

تحميل محاكي اندرويد لينوفو للكمبيوتر Lenovo

فى وقتنا الحالى ومع تطوير اجهزة الاندرويد واجهزة الموبايل بشكل عام اصبحت اجهزتنا اللى فى ايدينا هي شئ مهم جداً ولازم نحافظ عليه. ومن هنا جت فكرة استخدام الكمبيوتر علشان يساعدنا فى النقطة دى وهو بكل بساطة ازاى اعمل حاجه تحاكي الاندرويد على الكمبيوتر. بحيث انه يتم تجربة تطبيقات الاندرويد او استخدامها استخدام اساسى على الكمبيوتر بدون الحاجه للموبايل. وظهر محاكي lenovo .

تحميل محاكي اندرويد لينوفو و تجربة تطبيقات الاندرويد Lenovo one

أفضل محاكي لتشغيل العاب الاندرويد على الكمبيوتر

تحميل برنامج محاكي اندرويد لينوفو للكمبيوتر

ومن هنا ظهر مصطلح محاكي الاندرويد على الحاسوب وظهرت كتير من المحاكيات اللى بتحاكي الاندرويد بالأخص وتشغيل تطبيقات الاندرويد و ألعاب الاندرويد على للكمبيوتر بكل سهولة ومن أفضل المحاكيات اللى نفذت الموضوع دا جداً. هو محاكي لينوفو Lenovo اللى احنا هنتكلم عنه انهارده. مع العلم انه ساعد اندرويد lenovo على تحميل العاب زى فري فاير للكمبيوتر وغيرها

تحميل برنامج لتشغيل تطبيقات الاندرويد على الكمبيوتر

مع كثرة المحاكيات والبرامج اللى بتساعد على تحميل و تشغيل تطبيقات الاندرويد على الكمبيوتر ظهر لينا محاكي جديد اسمه محاكي لينوفو او lenovo emulator ودا وظيفتة المساعدة على تشغيل تطبيقات الاندرويد والألعاب الخاصة بالاندرويد على الكمبيوتر زى فري فاير وغيرها. وطبعاً فى الوقت دا هيكون اداء تطبيقات اندرويد او الألعاب زى ببجي او فري فاير افضل بمراحة من الموبايل نفسة. لان الطبيعي ان اجهزة اندرويد هى اجهزة مهما كانت قدرتها فهي ضعيفة جداً بالمقارنة بالكمبيوتر. لذلك مع تجربتك لمحاكي lenovo هتاخد افضل اداء.

اشهر محاكيات الاندرويد للكمبيوتر

ومن اشهر محاكيات المعروفة الخاصة بتشغيل تطبيقات الاندرويد على الكمبيوتر هو محاكي بلوستاكس Bluestacks او محاكي نوكس NOX او غيرهم من المحاكيات المشهورة ومن اشهر محاكيات تشغيل الألعاب هو محايك جيم لوب واغلبنا يعرف المحاكي دا واستمتع باللعب عليه لعبة ببجي موبايل. ولكن محاكي لينوفو وبعد تحميله من خلال مركز ميديا فاير الخاص بنا هتستغنى عن محاكيات كتيرة جداً. لانه خفيف جداً وتم تجربة فري وكانت ممتازة الى اقصى حد.

طريقة تثبيت محاكي لينوفو lenovo

طريقة تثبيت المحاكي سهلة جداً. فقط اتبع الخطوات المذكورة ادناة وتابع الفيديو الموجودة اسفل المقاله عند مواجهة مشاكل:

  • هتفتح ايقونة التثبيت.
  • وهتظهر ليك واجهة التثبيت البسيطة جداً.
  • الأول هتدوس على السهم اللى موجود من تحت علشان تعرف مسار التثبيت. لان المحاكي دا بيبحث تلقائى عن اكتر بارتشن فيه مساحة فاضية وبيثبت ملفاته فيه.
  • وبعدها هتضط على الزرار اللى موجود فى نص واجهة التثبيت Quick Install
  • وهتستنى لحد مايثبت وبعدها هيفتح معاك المحاكي بشكل بسيط. 

أفضل محاكي lenovo

وبعد ماتعرفنا على طريق تثبيت محاكي lenovo لتشغيل العاب الاندرويد و تطبيقات الاندرويد على الكمبيوتر تعالى بقى نتعرف على كيفية تثبيت التطبيقات على المحاكي. لنفترض اننا هنثبت تطبيق ES File Explorer قدامك حلين دلوقت ياإما تفتح المتصفح وتكتب فيه اسم التطبيق. وتشوف موقع موثوق زى apkpure او uptodown وتنزل التطبيق منه. او انك تسحب التطبيق لو موجودة على جهازك تسحبه على المحاكي. ومجرد ماتسحبه هتلاقيه بيتثبت وتستنى شوية هتلاقية اتثبته وتقدر تفتحة عادى جداً. والكلام دا ينطبق على التطبيقات او الألعاب. لان فى الاساس المحاكي دا اتروجلة على اساس انه مميز جداً فى الألعاب. وهنفهم ليه دلوقت لما نفتح اعدادات المحاكي نفسه.

طريقة تشغيل برنامج لينوفو الجديد على الحاسوب

كما ذكرنا ان هناك العديد من محاكيات الاندرويد لتشغيل العاب مثل فري فاير او غيرها من الالعاب ولكن ركزنا على فري لانها من اقوى واثقل الالعاب على محاكي الكمبيوتر ولكن جاء lenovo وحل معادلة ضعف اى محاكي لتشغيل او تحميل اى برنامج او لعبة عليه.

تحميل أفضل محاكي اندرويد للكمبيوتر Lenovo

طريقة التحميل من الموقع الخاص بنا اذا كنت لاتعلم كيفية التحميل

google-playkhamsatmostaqltradent